Szennyvíziszap szállítása, begyűjtése

  • Nyomtatás

Szállítás vagy begyűjtés?

Ha szállítási folyamatról beszélünk, akkor a megrendelő gondoskodik arról, hogy a hulladék mely lerakó helyre kerüljön. Ebben az esetben a szállító cégnek a megadott helyen felveszi, és a másik megadott végpontra szállítja az anyagot.  Ez esetben a megrendelő tartja a szállítóval, és a lerakó hellyel is a kapcsolatot. A megrendelőtől a szállításra kapunk megbízást, és pl. az ártalmatalanítási díjat már a célállomásnak fizeti. A cél lehet végső lerakóhely, vagy további feldolgozást, ártalmatlanítást végző üzem.

Begyűjtéses szállítás esetében hulladék a begyűjtő céghez kerül, aki aztán saját belátása szerinti lerakóhelyre szállítja azt. A környezetvédelmi okokból a felesleges üzemanyag felhasználást elkerülendő általában a legközelebbi, az adott hulladékot befogadni képes lerakóhely a cél. Ilyen esetben a megbízó nincs is feltétlenül kapcsolatban a lerakóhellyel, hiszen az elhelyezés a mi felelősségünk. A hulladékok ilyen fajta begyűjtése a megrendelőnek a szállítónak és a lerakónak is sokkal rugalmasabb kapcsolatot biztosít. Így a begyűjtő cég bármely engedéllyel rendelkező elhelyezési pontra szállíthatja a hulladékot. A megrendelő ebben az esetben nem csak a szállítás díját, hanem a hulladék ártalmatlanítás költségét is fizeti.

A megbízónk ilyenkor csak a Vértes és Vidéke Kft.-vel áll kapcsolatban, a hulladékkal további teendője vagy fizetnivalója nincsen.

Híg iszapok esetében történő szállítás: A hígiszap szállítása tartálykocsival történik. Ezek a járművek lehetnek különböző nagyságúak és teherbírásúak az 5m3-25m3-ig, az igényeknek megfelelően.

 A víztelenített iszapok szállítása legtöbbször konténerekben történik. A konténerek nagyságát minden esetben a telephely adottságai szabják meg. Ahol az iszapok konténerbe töltése épületen belül történik, ott az épület adottságai korlátozhatják a konténer maximális méretét. A Vértes és Vidéke Kft. járműveinek kapacitása sok esetben nagyobb térfogatú konténerek szállítását is lehetővé teszi. Ezzel különösen a régebben épült szennyvíztelepek esetén szembesültünk, ahol a 3-5 köbméteres térfogat csak fél-harmad kihasználtságot jelentene konténerszállító teherautóink számára. Az általunk alakalmazott módszerrel a járművek maximális kihasználtsága biztosítható anélkül, hogy a telephely költséges tecnológia-váltásra, vagy átalakításra kényszerülne. A telephelyre minél nagyobb konténereket lehet beilleszteni a technológiába, annál gazdaságosabban, lehet szállítani.
Ugyanakkor olyan, nagyobb kapacitású szennyvíztisztító telepeket is kiszolgálunk, ahol a keletkező szennyvíziszap mennyisége meghaladja a konténeres szállítás kereteit. Ezeknél a préselt iszap egy épületen kívüli karámba kerül, ahonnan rakodógéppel, nyerges szerelvénnyel szállítjuk el. Ilyen esetekben a teljes munkafolyamat is a megbízásunk részét képezheti.