• Iszapkitermelő gép

    Iszap szikkasztóágyból való kitermelésére, és nagyobb tömegű hulladékok szállító eszközre rakására használjuk. Alkalmas még komposztterek kiürítésére, nagyobb mennyiségű felhalmozott iszapok időközi eltávolítására.

  • Feltöltött iszap szikkasztóágy kiürítés előtti állapot

    Az iszapszikkasztóágy kitermelését homlokrakodóval, elszállítását nyerges vontatóval végeztük. Ilyen ürítési folyamat magas szárazanyag-tartalom esetén lehetséges.

  • Iszapszikkasztóágy kiürítés utáni állapota

    Az iszapszikkasztóágy kitermelését homlokrakodóval, elszállítását nyerges vontatóval végeztük. Ilyen ürítési folyamat magas szárazanyag-tartalom esetén lehetséges.

  • Hulladék szállítás

    Az évek óta logikusan összehangolt szállítási folyamataink révén sokkal hatékonyabban tudunk jelen lenni a piacon, kevesebb üzemanyag-fogyasztással és környezetszennyezéssel végezzük megbízásainkat.

  • Konténer töltés

    Épületen belüli konténer töltés, mely jelen esetben gépház és csak 3 m3-es konténer befogadására alkalmas, így a szállítás fajlagosan magas költséggel jár.

  • Csatornatisztítás, dugulás-elhárítás

    Duguláselhárítást, csatornatisztítást, vagy akár komplett városok átalánydíjas csatornahálózat karbantartását is elvégezzük. 0-24 órás szolgálatot is tudunk biztosítani, havária esetén több járművel is fel tudunk vonulni.

  • Épületen kívül...

    Kisebb kapacitású szennyvíztelepek épületen kívüli konténerek töltésének egyik jellemző példája.

  • Töltés...

    Szennyvíziszap karámba töltése kihordócsiga segítségével. Nagymértékben megkönnyíti a szállítást, hiszen ekkora tömegű iszap nyerges vontatóval szállítható el.

  • Szállítás

    A 3 db 9 m3-es iszapszállító konténer szállítására alkalmas jármű össztömege 40 tonna, így a magyar közutakon a legnagyobb teherbírású jármű.

  • Házon belül...

    Kisebb telepeken a gépházon belül történik az iszapszállító konténer töltése, mely meghatározza a konténer maximális méretét.

  • Kiürítés előtt...

    Hígiszap tároló, melyet tartályos szippantó autóinkkal gyűjtünk be, vagy szállítunk.

  • Kiürítés után...

    Ezt a munkafolyamatot teljes egészében szippantós járműveinkkel végezzük.

Újabb járművel gazdagodott autóparkunk

TGA víztoronnyalSzerződött partnereink folyamatos bizalmának köszönhetően ismét új jármű beszerzése mellett döntöttünk.

A korábban is hulladékszállításra használt MAN TGA 18.413-as jármű EURO3-as besorolású, 413 Le teljesítményű motorral rendelkezik. Ez a belföldi fuvarozás számára előírt szintnél előnyösebb környezetvédelmi besorolású, ugyanakkor már nemzetközi szállításokra is használható. A jármű emellett képes az útkímélő tengellyel rendelkező, több konténer szállítására alkalmas pótkocsijaink vontatására is. Így a Magyarországon megengedett legnagyobb össztömegű szerelvény jön létre, lehetővé téve a szennyvíziszap legkevesebb fordulóval, azaz leginkább környezetbarát módon történő szállítását.

TGA konténert tesz le víztorony előtt

Hasonlóan a járműparkunk többi tagjához, ezt az konténerszállító járművet is magas minőségű alkatrészekkel tartjuk karban, hogy minden körülmények között megbízhatóan szolgálhassa megrendelőinket. Az új jármű megkapta a "Vértes és Vidéke Kft." emblémáját, és elektronikus útdíj bevallásra alkalmas OBU eszközzel is felszereltük.

 

 

Európa-bajnoki győzelem a Vértes és Vidéke Kft. szakmai támogatásával

2013014449Lukács Kornél (22) rallyeversenyző európa-bajnoki szezonja eddigi legjobb eredményét érte el, amikor idén májusban futamgyőzelmet aratott a Korzika szigetén megrendezett hivatalos FIA Rallye Europa-bajnokság 5. fordulóján. 

A Lukács Kornél és Mesterházi Márk páros 190 Le-s, 1.6-os motorral rendelkező Citroen C2 R2 Max versenyautójukkal arattak diadalt. Az eredmény értékét növeli, hogy nem csak a saját kategóriájukat, de a kétkerék hajtású autók számára kiírt "2WD" győzelmet is megszerezték, maguk mögé utasítva ezzel sok erősebb versenyautót is. Ez idei harmadik EB-s megmérettetése volt a csapatnak, mely így már a a tavalyi, felkészülésre szánt esztendő után már rutinosnak számít a nemzetközi versenyzésben. Vállalkozásunk logóját a versenyautón, és ruházaton is viseli a csapat.

Korzika Boci 217

A versenyzőpáros kezdetektől fogva hasznosítja Zagyva Lajos ügyvezetőnk autóversenyzői tapasztalatait is. Örömmel tölt el bennünket, hogy ezen tapasztalatokkal hozzájárulhatunk sikereikhez, a hazaiak után immár európai szinten is. Emellett arra is büszkék vagyunk, hogy egyik sofőr kollégánk a páros egyik állandó szerelőjeként biztosítja a versenyautó hibamentes működését  - immár második éve.
 

Felújításon a veterán Praga szippantós autónk

Praga vásárláskorEgy, a feladatát komolyan gondoló szállítási vállalkozás életében gyakran felmerül egy veterán teherautó beszerzésének ötlete. Az idősebb generáció számára ismerős szürke, tartályos (szippantó) felépítményes Praga 2012 óta a cég tulajdona. Üzemképesen került hozzánk, jó állapotának köszönhetően a felújítás gyorsan haladt.

Az 1953-tól, az akkori Csehszolvákiában gyártott PRAGA V3A teherautók különféle felépítméPraga 1nyekkel elsősorban katonai célra készültek, később polgári célokra is alkalmazták. A 6x6-os, ún. "portáltengelyes" hajtási megoldás nagy jó terepjáró képességet biztosít a járműnek. Ezt a megoldást pl. az UNIMOG és HUMMER járműveken is alkalmazzák. A szemben nyíló, ma már "öngyilkos"-nak nevezett ajtónyitási mód, a léghűtéses, 6 hengeres dieselmotor is a jármű számos érdekes megoldásainak egyike. Maximális sebessége 60 km/h. A magyar filmek kedvelői a "Hippolit, a lakáj" című film 1999-es változatából is ismerhetik.

A Praga szippantós autóPraga 3t cégünk szakma iránti elkötelezettsége jeléül a jövőben kiállításokon, veteránautó-találkozókon szeretnénk szélesebb közönség számára is kézzel fogható közelségbe hozni.

Aligátorteknős a csatornában

aligátorteknős GyőrCégünk 2007 óta végzi Oroszlány város és Kecskéd község csatornahálózat tisztítását és karbantartását. Bár az alábbi történet nem velünk esett meg, hasonló meglepetések minden csatornahálózatban előfordulhatnak. A Kisalföld cikkét ajánljuk:

Tízkilós aligátorteknős élt a győri csatornában

"Nem mindennapi élményben volt részük az adyvárosi tónál csatornát tisztító szakembereknek: egy közel félméteres, tízkilós aligátorteknőssel találták szembe magukat. Ez a fajta teknős rendkívül veszélyes, minden mozgó dologra rátámad. A csatornabúvár végül megúszta a különös munkanapot."


A teljes cikk: http://www.kisalfold.hu/gyori_hirek/tizkilos_aligatorteknos_elt_a_gyori_csatornaban_-_fotok/2328919/

Szennyvízcsatorna használati "illemtan"

pumpMiért fontos?
Korunk környezetvédelmi elvárásai egyre szigorúbbak a természetnek visszaadott, megtisztított szennyvíz esetében is. Ahhoz, hogy az elvárásoknak eleget tegyünk, saját jól végzett munkánk mellett szükségünk van a lakosság környezettudatos csatornahasználatára is.

A szennyvíztisztítást és a csatornarendszer üzemeltetését döntő mértékben a kommunális szennyvíz minősége és mennyisége határozza meg. Ez pedig a fogyasztók szokásaitól és ezen keresztül tájékozottságától függ. Ezért fontos, hogy a szolgáltatást igénybe vevők felvilágosítást kapjanak a szennyvízelvezető rendszer használatának alapvető szabályairól.

Nagyon sok csatornahasználó úgy gondolja, hogy a bekötés elkészítésével, igénybevételével megtesz mindent, amit vizes vonatkozásban a környezet megóvásáért tehet. És valóban, a szennyvíz elvezetése a környezet védelmének nagyon fontos része, de az igazi feladat - a fogyasztók számára ismeretlen szennyvíztisztító telepen - megtisztítani az odavezetett szennyvizet. Ez azt jelenti, hogy a vízbe - annak használata során - belekerült oldható vagy oldhatatlan, lebegő, felúszó, vagy ülepedő szennyeződéseket el kell távolítani, és a víz természetes állapotához hasonló minőségben kell bevezetni valamelyik vízfolyásba.

A fogyasztók tudatos csatornahasználatukkal nagyban segíthetik a szennyvízelvezető és tisztítórendszer megfelelő hatásfokú, és nem utolsó sorban a gazdaságos működtetését. A csatornarendszerbe juttatott, nem oda való anyagok viszont megnehezítik az üzemeltetést, így költségtöbbletet, rossz esetben a környezet súlyos szennyezését okozhatják.

Ahhoz, hogy fogyasztók, más csatornahasználókat nem zavarva, a környezetet a legkisebb mértékben terhelve vehessük igénybe e szolgáltatást, az alábbi fontos tudnivalókat szükséges megismerniük és betartaniuk:

Bővebben: Szennyvízcsatorna használati "illemtan"

Megbízható vállalat

Gépjárműpark

Vízügyi honlap - Összes téma

Friss vízügyi információk
  • Az elmúlt három nap során igen jelentős mennyiségű csapadék hullott a Duna bajor és osztrák területein, és a Dráva-Mura vízrendszerén, a Rába vízrendszerén pedig a tegnap délutáni órákban egy intenzív zivatarmező okozott rövid idő alatt igen jelentős csapadékmennyiségeket.

  • Rövid idő alatt rendkívüli mennyiségű csapadék hullott le a hétvégén Zala és Somogy megye területére. A helyi kisvízfolyások vízszintje több helyen is átlépte a valaha mért legmagasabb vízállást, a mederből kilépő víz számos településen is elöntést okozott.

  • Idén is gyakorlatoztak a vízügyes kollégák szerte az országban.

  • 2020 júniusában a rendelkezésre álló adatok szerint az ország területére lehullott csapadék mennyisége 38 mm (Sátorhely) és 241 mm (Tokaj) között alakult. Az országos területi átlagérték 117 mm volt, ami 45 mm-rel (63%-kal) haladta meg a viszonyítási időszak (1971-2000) június havi átlagértékét.

  • Az Országos Vízügyi Főigazgatóság (OVF) az Óbudai (Hajógyári)-sziget árvízvédelmi rendszerének megvalósításának előkészítéséhez megkezdte a sziget árvízvédelmének előkészítését, tervezését.

  • Idén is megrendezésre kerül a Nemzetközi Duna Nap-hoz tartozó gyerekproram. Ami a helyzetre való tekintettel online valósul meg.

  • 2020 májusában a rendelkezésre álló adatok szerint az ország területére lehullott csapadék mennyisége 11 mm (Budapest belterület) és 69 mm (Milota) között alakult. Az országos területi átlagérték 34 mm volt, ami 25 mm-rel (42%-kal) maradt el a viszonyítási időszak (1971-2000) május havi átlagértékétől.

  • Online döntővel zárult a belügyminiszter felelősségi körébe tartozó vízügy szakmacsoport Országos Szakmai Tanulmányi Versenye

  • 2020 áprilisában a rendelkezésre álló adatok szerint az ország területére lehullott csapadék mennyisége 2 mm (Hajdúnánás, Vérteskethely) és 35 mm (Nagykanizsa) között alakult. Az országos területi átlagérték 11 mm volt, ami 35 mm-rel (76%-kal) maradt el a viszonyítási időszak (1971-2000) április havi átlagértékétől.

  • 2020 márciusában a rendelkezésre álló adatok szerint az ország területére lehullott csapadék mennyisége 10 mm (Nemeskisfalud) és 69 mm (Kardoskút) között alakult. Az országos területi átlagérték 39 mm volt, ami 10 mm-rel (30%-kal) volt magasabb a viszonyítási időszak (1971-2000) március havi átlagánál.

  • Szavazás

    Ön környezettudatosan él?